fredag 4 maj 2007

Desperate Housewives

Jag följer inte serien, men såg några avsnitt när det började gå härnere. För nån dag sedan var det dock det minst dåliga som jag lät stå och mala när jag städade undan disken i köket efter middagen. Ganska typiskt och förusägbart, den mörka (från Melrose Place) är skärrad över sonens diverse homosexuella utsvävningar. Den pimpinetta mörka (Longoria heter hon väl) blir bestört över att maken som hon har separerat från kommer hem och tydligen genom någon liten passus i rättsprocessen visst kan bo där och komma och störa och ev kanske kissa i hennes och vänninornas kaffe (jag har sett mycket värre saker IRL då maken är advokat, verkligheten överträffar ibland dikten med hästlängder). Men, sen hajjar jag till. Maken till den blonda, utmattade med massor av barn, hon som ser äldst ut av dem alla, är det inte....ja, en från....är det Beverly Hills? En pojke, en tonåring, den där ljusa, kompis till Brandon som väl var den man skulle tycka var söt, bror till tjejen som sen var med i nåt häxprogram, men den här ljusa, Steve? (jag är dålig på namn). Jag kanske är helt ute och cyklar dessutom. OM det är Steve så går ju inte det. Han är ju för ung för att vara en sån där nästan medelålders man i en serie nu. Beverly Hills gick ju ganska nyss. Eller hur?

2 kommentarer:

MrsW sa...

Nej, nej - inte Steve. Däremot var han med i Melrose Place också när det begav sig!

Monica sa...

Hmm...nje, jag var ju lite osäker. Men visst liknar han Steve??? Alltså, jag har ju väldigt dåligt ansiktsminne. Ok, de i melrose place var ju iallafall inte tonåringar, så då är det väl ok. Vem var han i Melrose Place då? Minns mest bara hon som nu är i DH, och den mörka läkaren som hon var ihop med, som bodde på ett pålhus vid havet. Fast - det är ju meningslöst att ta upp plats i hjärnan med sånt, varför kan man inte hellre minnas till exempel namnet på länderna vid mellanafrikas västkust? Skulle ju vara lite mer nyttigt...